Internet to potężne medium, poprzez które łatwo i tanio można dotrzeć do swojej grupy docelowej. Pośrednicy od dawna korzystają z tego sposobu komunikacji wystawiając swoje oferty na portalach ogłoszeniowych. Jest to jedno z podstawowych narzędzi pracy agenta nieruchomości. Największe portale za możliwość wystawiania u nich ofert pobierają od agencji nieruchomości opłaty. W przypadku mniejszych i początkujących serwisów przeważnie można robić to bezpłatnie.


W sieci funkcjonuje bardzo wiele stron, gdzie biura i indywidualni użytkownicy mogą zamieszczać oferty sprzedaży nieruchomości. Najwartościowsze są portale, w których znajduje się największą ilość ofert i generują największy ruch.

Oprócz kilku dużych portali na rynku działa także kilkadziesiąt mniejszych. Tu pojawia się problem jak je selekcjonować, i z których korzystać. Najlepsza sytuacja byłaby wtedy, gdyby istniał jeden wielki portal lub kilka wzajemnie powiązanych i wymieniających się ofertami. Wyeliminowałoby to problem ich wyboru i obsługi eksportów na wiele stron. Zmniejszyłoby to także koszty wykorzystania tego narzędzia, gdyż opłacano by dostęp tylko do jednego serwisu ogłoszeniowego. Poza tym zabranie ofert w jednym miejscu stanowiłby duże ułatwienie dla klientów, którzy przeglądając jedną stronę mieliby dostęp do wszystkich ogłoszeń dostępnych w sieci.

Dziś jednak pośrednicy mają do czynienia z mnogością serwisów ogłoszeniowych. Określając zestaw portalów, z którymi będziemy chcieli współpracować nie można pominąć największych serwisów. Tutaj nasze oferty ma szanse zobaczyć szerokie grono internautów poszukujących nieruchomości, ale z drugiej strony w takim natłoku ogłoszeń, trudno będzie naszym ogłoszeniom przebić się przez inne szczególnie, gdy ich cena jest wyższa. Kluczowy może się okazać się dobrze skonstruowany opis i atrakcyjne fotografie. Jeśli chodzi o mniejsze portale, to w moim odczuciu warto z nich korzystać szczególnie, gdy są bezpłatne lub są popularne w danym regionie.

Jeśli chodzi o techniczny aspekt eksportu ofert na portale ogłoszeniowe to pośrednicy mogą w znaczący sposób ułatwić swoją pracę decydując się na wykorzystanie oprogramowania do obsługi biur nieruchomości. Dzięki temu możemy masowo przeprowadzać eksporty ofert, łatwo je aktualizować i wycofywać. Niektóre programy idą o krok dalej oferując wyróżnianie i podbijanie ofert. Tak jest w przypadku Domiporty i asariWEB.

Autor: Marcin

    2 komentarze

  1. Monika Proo 11 kwietnia 2012 at 12:31

    Ogloszenia o nieruchomosciach wszystkich agencji i osob prywatnych, oferty najbardziej korzystne i sprzedazy. – http://www.ogloszenia-nieruchomosci-sprzedac.pl/

  2. Mariusz Szewczyk 14 marca 2012 at 21:02

    Panowie, to jest fajny wstęp do artykułu jednak brakuje konkretów.

    Jedynym miarodajnym źródłem badającym skuteczność portali jest Gemius:

    http://media2.pl/badania/89019-Megapanel-grudzien-2011-kategorie-tematyczne.html

    Do samego badania wymagany jest jednak komentarz np.
    – pomimo, że Grupa Gazeta.pl zawierająca serwis Domiporta jest na 1 miejscu, większość odsłon generują artykuły o nieruchomościach, a nie same ogłoszenia,
    – to samo Murator,
    – ceny abonamentów na Szybko.pl dorównują takim tuzom jak Gratka.pl a liczba użytkowników prawie 3 krotnie mniejsza itp itd.

    Ciekawy jestem czy blog Asari będzie takim obiektywnym miejscem do publikacji tego typu analiz ?

    Pozdrawiam!