Oferty, które miesiącami wiszą w bazie i nie budzą większego zainteresowania to zmora każdego pośrednika w obrocie nieruchomościami. Z jednej strony wina może leżeć po stronie samej nieruchomości, która z racji swojego charakteru może być trudna w sprzedaży. Często jednak za ten stan odpowiadają też sprzedający i opiekun oferty. Poznaj 4 główne powody, które wpływają na brak potencjalnych nabywców.

Zawyżona cena

Sprzedający mają skłonność do przeszacowywania wartości oferowanych nieruchomości, co w zderzeniu z rynkową rzeczywistością przekłada się na niskie zainteresowanie kupujących. W takim podejściu brakuje perspektywicznego myślenia. Ceny nieruchomości spadają, więc kolejne miesiące obecności oferty na rynku i tak wymuszą obniżkę, która przełoży się na niższą cenę. Z wydłużeniem czasu transakcji zwiększą się także koszty obsługi oferty.

Niekorzystny wystrój

Lokal przygotowywany do sprzedaży powinien być maksymalnie neutralny, tak by mógł wpasować się w gust większości klientów poszukujących. Zbyt krzykliwe dekoracji, niedbałe wykończenie, zniszczone meble i sprzęty nie rozpalą wyobraźni poszukującego. Określony przez dotychczasowych właścicieli charakter przestrzeni nie może przytłaczać, gdyż trudne będzie znalezienie nabywców o takim samym guście.

zdjęcie_wnętrza

Mało funkcjonalny rozkład pomieszczeń

Ten problem dotyczy głównie starszych nieruchomości. Problemem mogą tu być nie tyle ciasna kuchnia, ale niepraktyczny rozkład pokoi, gdzie by dostać się do sypialni trzeba przejść przez inny pokój.

Niedbałe zdjęcia

Każdy kto przeglądał portale ogłoszeniowe widział, że wielu pośredników nie przykłada wagi do jakości zdjęć oferowanych nieruchomości. Są to nie tylko zdjęcia, przy których widać, że fotografowi brakuje umiejętności i odpowiedniego sprzętu, ale także doboru i przygotowania planu. Dlatego dziś łatwo wyróżnić się na tle innych dobrymi zdjęciami i zainteresować szersze grono odbiorców swoją ofertą.

Źródło: RealtorMag

Autor: Marcin

    12 komentarzy

  1. REAL Bielsko 26 sierpnia 2014 at 14:00 Odpowiedz

    Większość osób nie zdaje sobie z tego sprawę, ale niedbałe zdjęcia mogą przyczynić się spadku atrakcyjności mieszkania. Zdjęcia należy zrobić profesjonalnym sprzętem, ważne, żeby były dobre jakościowo 🙂

  2. Albert 20 lutego 2014 at 14:28 Odpowiedz

    Zdjęcia, opis wnętrza a także położenie ma wpływ na odbiorce i wszystko może być naprawde dopięte na ostatni guzik ale jeszcze musimy trafić w gust nabywcy od czego my sami nie jestesmy zalezni.Ale zalezni jestesmy jak i gdzie zamiescimy ogłoszenie wynajmu, kupna badz sprzedaży.Polecam portal internetowy http://www.stronaofert.pl za pomocą, którego napewno znajdziesz konkretnego nabywce na swoją nieruchomość.Zamieszczanie ogłoszeń jest całkowicie bezpłatne a dodawanie ofert banalnie proste.Gorąco polecam!!!

  3. Maria 19 lutego 2014 at 10:56 Odpowiedz

    Cena 🙂 masakra. Wykonanie, badziewne 🙂 Tutaj nic nie jest w tej cenie.

  4. Władysław 14 października 2013 at 10:05 Odpowiedz

    No No właśnie, zdania są podzielone, jedni twierdzą, że G+ ma wpływ na pozycję strony a inni, że nie. Ja jestem zdania że raczej nie, a linki przychodzące do serwisu z mediów społecznościowych mają zdecydowanie mniejszą moc, niż przychodzące z wartościowych serwisów. Media społecznościowe to raczej budowanie marki i relacji z klientem, a w mniejszym stopniu pozycjonowanie.

  5. Władysław 8 października 2013 at 10:41 Odpowiedz

    Warto również zainwestować w podcasty i nagrać wideo z nieruchomości. Dzięki temu klient będzie od razu wiedział czy go na nią stać i nie będzie nam zawracał głowy. A poza tym taka promocja jest znakomita, ponieważ link do wideo np. z YT można każdemu wysłać w prosty sposób

  6. kołdry jedwabne 20 września 2013 at 12:50 Odpowiedz

    Sama pamiętam, jak poszukiwałam pokoju do mieszkania jeszcze na studiach i zgadzam się z wpisem…niemalże wszystkim ogłoszeniom brakowało elementarnych informacji a zdjęcia bardziej odstraszały niż przyciągały. Co ciekawe kilka razy okazało się, że mieszkanko wygląda na żywo o niebo lepiej niż na fotkach….tak czy inaczej niezły wpis, dzieki za rady 🙂 pozdrawiam.

  7. WGN 8 sierpnia 2013 at 14:35 Odpowiedz

    Bardzo cenne uwagi wszystko ładnie, rzeczowo opisane. Na pewno warto przeczytać przed sprzedażą 🙂

  8. szablony aukcji 7 sierpnia 2013 at 12:58 Odpowiedz

    Prawda. Zdjęcia mieszkania mają zachęcić potencjalnego kupca do zakupu. Tymczasem większość zdjęć zniechęca do zapoznania się z ofertą. Irytujący jest również brak zamieszczania podstawowych informacji w ogłoszeniu. A takim podejściem ciężko jest sprzedać nieruchomość…

  9. Frani 6 sierpnia 2013 at 07:38 Odpowiedz

    Hmm, bardzo cenne porady. Na pewno wezmę je pod uwagę 🙂

  10. mk 29 lipca 2013 at 13:14 Odpowiedz

    Dzień dobry,

    proszę o kontakt mejlowy w sprawie promocji i publikowania na blogu.

Napisz komentarz