Brak zaufania przy zawieraniu transakcji może skutkować przesadną ostrożnością, która uniemożliwi osiągnięcie korzystnych warunków sprzedaży. Stąd decydując się na pomoc specjalisty przy zakupie nieruchomości powinniśmy mieć do niego pełne zaufanie, którego wynikiem będzie bezproblemowa realizacja powierzonej transakcji.

Jak sprawdzić czy specjalista, z którym mamy do czynienia rzeczywiście jest profesjonalistą. Można polegać na referencjach, jego osiągnięciach czy posiłkować się informacjami znalezionymi w sieci. Można także zwrócić uwagę na kilka szczegółów, które utwierdzą nas w przekonaniu, że trafiliśmy na odpowiedniego człowieka.

Wiarygodność i wsparcie

Dobry specjalista to taki, który oferuje klientowi pełne wsparcie. To przecież ostatecznie od niego zależy podjęcie decyzji o zakupie lub sprzedaży nieruchomości. Dużą jednak rolę odgrywa pośrednik, który prowadząc klienta przez transakcję wyjaśnia wszelkie wątpliwości oraz opowiada o rynku i specyfice transakcji budując w nim pewność siebie i poczucie, że wspiera go właściwa osoba. Pełny obraz sytuacji pozwala klientowi na łatwiejsze podejmowanie decyzji. W razie wątpliwości wie także, że ma na kogo liczyć.

Precyzyjna komunikacja

Chodzi nie tyle o precyzyjność, ale o samo przekazywanie informacji. Dobry pośrednik musi jasno określić co będzie mu potrzebne do pracy, czego oczekuje od klienta i jakie podejmie działania, by sprawnie przeprowadzić transakcję. Takie podejście przekona klienta, że agent jest rzeczywiście zaangażowany w powierzone zadanie i wie na czym polega jego praca. Klienta trzeba informować co dzieje się z jego ofertą lub na jakim etapie są poszukiwania nieruchomości. To pozwoli uniknąć frustracji i niezadowolenia, które mogą być powodem jego odejścia do konkurencji.

Odpowiedni sposób kontaktu

Ważne jest nie tylko to jakie informacje przekazuje klientowi pośrednik, ale także sposób w jaki to robi. Nie chodzi tu tylko o formę i treść, ale także odpowiedni dobór kanału komunikacji, wpisanie się w plan dnia klienta, dobranie odpowiedniej częstotliwości. Dziś nie musimy korzystać tylko z telefonu czy opierać się na komunikacji bezpośredniej. Internet daje nam dużo większe pole manewru i możliwości porozumiewania, które nie są uciążliwe dla odbiorcy i nie zaburzają jego rytmu dnia. Chodzi o wykorzystanie maili, mediów społecznościowych, a nawet platform CRM, które umożliwiają bogatszą interakcje, dostęp do dokumentów, ocenę nieruchomości, umawianie spotkań i podglądania historii współpracy. Takie możliwości daje nowoczesne oprogramowanie dla biur nieruchomości.

Tego typu rozwiązanie firma PROTOSS wdrożyła w Warszawskim Stowarzyszeniu Pośredników w Obrocie Nieruchomościami, gdzie użytkownicy MLS mogą prowadzić dwukierunkową komunikację z klientem wykorzystując intuicyjną a zarazem dającą niespotykane w innych narzędziach możliwości interakcji Przestrzeń klienta.

Źródło: realtytimes.com

Autor: Marcin

    7 komentarzy

  1. Nieruchomości w Wodzisławiu Śląskim 21 czerwca 2014 at 18:22

    Wszystkie powyższe uwagi są bardzo istotne. Jednak ważne aby pośrednik w handlu nieruchomościami posiadał z tego tytułu ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na odpowiednią sumę.

  2. REAL Bielsko 31 marca 2014 at 09:41

    Dobry pośrednik powinien byc tez dobrym trenerem osobistym – ważne jest motywowanie Klienta i nie zniechęcanie go bo procedura zakupu mieszkania może być długa 🙂

  3. WGN Lubin 25 lutego 2014 at 11:48

    To jest tak że najlepsi są Ci z doświadczeniem, ale dobrze jest napisane to że najważniejsze jest aby pośrednik rzetelnie podchodził do pracy i na starcie mówił czego oczekuje i przyjmował do siebie to czego oczekuje klient. Wg. mnie zarabianie nie powinno być skutkiem ubocznym, lecz odpowiednią motywacją by wykonać swoją pracę jak najlepiej. Zaufania nie będzie nigdy bo ludzie już tacy są „nieufni” ale wszystko poparte umową korzystną dla obu stron może załatwić sprawę.

  4. Mieszkalna 20 grudnia 2013 at 09:10

    Pośrednik, przede wszystkim powinien traktować swój zawód poważnie i naprawdę chcieć pomóc ludziom znaleźć najlepsze miejsce, a nie tylko liczyć na zysk (ten powinien być efektem ubocznym). W tych czasach ludzie są wyczuleni na ludzi nieszczerych i takich, którzy chcą po prostu zarobić. Dobre intencje i szczere zaangażowanie (tak jak napisano, wszystkimi kanałami) z pewnością zbuduje zaufanie klientów.

  5. Władysław 8 października 2013 at 10:37

    Zaufa mu wtedy, gdy pośrednik nie będzie się chciał dorobić za wszelką cenę tylko zaproponuje klientowi spersonalizowaną ofertę i faktycznie zadba o sprzedaż tego mieszkania, a ten z kolei da mu umową na wyłączność i 4% prowizji.

  6. Natalia 8 października 2013 at 09:29

    Jak dla mnie, wszystko co ma na celu dążenie do usprawnienia działalności naszej firmy, powinno być traktowane nie jako zło konieczne ale to co pozytywnie wpłynie na wszystkie jej działy.

  7. Nieruchomości Łowicz 18 września 2013 at 09:29

    Z jednej strony racja, z drugiej… nadal ogromną rzeszą klientów są osoby niezinformatyzowane, nie wiedzące co to komputer, a nawet sporo takich, którzy nie mają komórki. Rozwój jest potrzebny ale nie zapominajmy o tych mniej rozwiniętych cyfrowo. To też są nasi klienci 😉