Rynek nieruchomości rozwija się w Polsce niezwykle dynamicznie. Wśród klientów indywidualnych rośnie popyt na mieszkania, niesłabnącym zainteresowaniem cieszy się też inwestowanie w nieruchomości. Wszystko to spowodowało zwiększenie zapotrzebowania na usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Jednak zanim klient trafi do konkretnego biura nieruchomości, zrobi rzetelny reaserch i sprawdzi, czy współpraca z wybranym pośrednikiem w ogóle ma sens. Poniżej prezentujemy zestaw 6 wskazówek, którymi kierują się klienci, zanim postawią nogę w Twoim biurze:

1. Doświadczenie

Największym kapitałem dobrego pośrednika nieruchomości jest jego doświadczenie. Klient będzie podświadomie czuł, nie poniesie strat, jeśli jego pośrednik będzie charakteryzował się wieloletnią praktyką i znajomością rynku. Doświadczony pośrednik jest również gwarancją na określenie optymalnej ceny ofertowej przedmiotu sprzedaży. Istnieje tez prawdopodobieństwo, że dzięki przygotowaniu i przyjęciu odpowiedniej strategii sprzedażowej dokona transakcji szybciej. Doświadczenie jest również niezbędne podczas analizy stanu prawnego nieruchomości oraz jej umiejętnego przygotowania do sprzedaży pod względem formalnym. W przypadku bardziej skomplikowanych transakcji doświadczony pośrednik jest w stanie dostrzec zagrożenia, z których nie zdają sobie sprawy osoby, które dopiero stawiają pierwsze kroki na tym rynku.

2. Rekomendacje

W dobie mnogości firm na rynku to właśnie rekomendacje i pozytywne opinie są najbardziej wartościowym źródłem nowych zleceń. Warto więc też pomyśleć o tym, by na swojej stronie internetowej publikować listy polecające i referencje poprzednich klientów, wspierając w ten sposób swoją wiarygodność. Po przeczytaniu kilku dobrych opinii w potencjalnym kliencie zakiełkuje poczucie, że jesteś właściwą osobą do wspierania jego interesów.
3. Strona internetowa

3. Wiedza marketingowa

Praca pośrednika nieruchomości nieznacznie tylko różni się od pracy marketingowca – w końcu głównym celem jego pracy jest zwiększenie sprzedaży nieruchomości, rozpowszechnienie informacji o ofercie, barwne zaprezentowanie jej wśród potencjalnych klientów. Jego praca to także kreowanie dobrego wizerunku pośrednika lub biura, w którym pracuje. Dlatego wiedza marketingowa jest mu praktycznie niezbędna. Wybierając wykwalifikowanego pod tym względem pośrednika, klient ma pewność, że jego oferta zostanie dobrze opisana, sfotografowana i zareklamowana we wszystkich możliwych źródłach.

4. Umiejętności negocjacyjne

Pośrednika-negocjatora charakteryzują przede wszystkim wysokie zdolności analityczne, które pomagają w precyzowaniu celów, określeniu prawdopodobieństwa powodzenia transakcji oraz prognozowania różnych możliwych scenariuszy negocjacyjnych. To także umiejętność opanowania oraz zdolność precyzyjnego myślenia w sytuacjach trudnych i stresujących, np. w czasie długotrwałych pertraktacji. Negocjacje to często sztuka rozwiązywania problemów – to taka sytuacja, w której występują pewne ograniczenia i cele, do których trzeba dotrzeć dotrzeć. Pośrednik musi być tym, kto ten problem pomoże rozwiązać.

 

Autor: WN

    2 komentarze

  1. Strefa.pro Nieruchomości 21 października 2015 at 20:36

    Trafiła się Wam dwa razy 3 w tekście 😉 No i warto wspomnieć o cenie. Jest to bardzo ważne kryterium.