Telefon to ważne narzędzie pracy. Coraz częściej klienci najczęściej nie kierują pierwszych swych kroków do siedziby firmy. Wyszukują interesujące ich usługi i produkty w internecie, następnie dzwonią lub udają się do firmy bądź sklepu, by ustalić interesujące ich szczegóły oferty. Taki model zakupowy określa się jako ROPO (ang. Research Online, Purchase Offline – wyszukaj w Internecie, kup w sklepie).

Rozmowa telefoniczna pełni bardzo istotną funkcję podtrzymującą relacje z klientami (informowanie są o statusie oferty, umawianie się na spotkania, otrzymanie informacji zwrotnej).

Co robić, aby skutecznie prowadzić rozmowy telefoniczne? Pamiętasz przysłowie, “jak Cię widzą, tak Cię piszą”? Równie aktualna jest fraza zaczynająca się od słów “Jak Cię słyszą”. Ton głosu jest bardzo istotny dla przekazywania komunikatów. Wielu trenerów zachęca, aby podczas rozmowy być wyprostowanym oraz uśmiechniętym. Dlaczego? Zmienia to rysy twarzy i pozytywnie wpływa na barwę głosu. Starajmy się nie rozmawiać w miejscu, gdzie jest hałas ani w miejscu, gdzie jest wymagana cisza. Konieczność podniesienia głosu lub szept wywołuje dystans u rozmówcy. Negatywnie jest odbierane także „słyszalne” zmęczenie.

Przedstawiając się, wskażmy nazwę firmy, jaką reprezentujemy. To zawsze wzbudza zaufanie oraz buduje poczucie profesjonalizmu.

Bądźmy przygotowani. Miejmy gotowe treściwe komunikaty dla sytuacji, jakie możemy przewidzieć (oferta, jaką mamy w bazie, informowanie nowych klientów o warunkach współpracy etc.).

Warto zwiększyć swoją skuteczność sprzedażową, uruchamiając ASARI Trackera, pierwszy telefoniczny monitor komunikacji z klientami. Jakie możliwości zyska telefon posiadający to narzędzie? Połączenia zostaną zarejestrowane w ASARI, tworząc historię współpracy z klientem. Będzie możliwe tworzenie zamówień  ASARI „z poziomu” telefonu. Każdą rozmowa może zostać podsumowana poprzez podyktowanie lub wpisanie notatki, która jednocześnie zostanie dodana do bazy w ASARI. Dane kontaktowe zostaną zapisane równocześnie w ASARI oraz w telefonie.

ASARI Tracker podnosi skuteczność sprzedaży. Możesz liczyć na przyrost bazy klientów (na analizowanej próbie osiągnięto wzrost + 221%), zwiększenie liczby zamówień/ poszukiwań (na analizowanej próbie osiągnięto wynik + 63%) oraz oszczędność czasu (+53%). Masz wątpliwości, czy ASARI Tracker pomoże Ci w pracy? Masz dystans do prezentowanych danych? Wątpliwości to naturalne zjawisko. Weź udział w bezpłatnym 30 – dniowym teście i przekonaj się, czy ASARI Tracker ułatwi Ci wykonywanie zadań. Kliknij tutaj i sprawdź!

Autor: Serwis

Komentowanie zostało wyłączone