Facebook – jeden z najbardziej zasięgowych serwisów internetowych wprowadził rozwiązanie sprzedażowe tzw. marketplace. Dotyczy ono również rynku nieruchomości. Użytkownicy mają możliwość oglądania ofert bezpośrednio z poziomu serwisu.

Zamiarem serwisu jest odpowiedź na potrzeby użytkowników “na miejscu”, bez przekierowywania do innej przestrzeni w sieci. Wcześniej sprzedawanie przedmiotów na Facebooku odbywało się często za pośrednictwem grup. Jak ujawnia Facebook grupy kupna i sprzedaży są każdego miesiąca odwiedzane przez ponad 550 mln ludzi na całym świecie – od małych grup osiedlowych po wyspecjalizowane społeczności dla kolekcjonerów. Marketplace umożliwia stworzenie jednej przestrzeni do handlu dla całej społeczności Facebooka. Pozwala również użytkownikom na śledzenie wszystkich zakupów zrobionych za pośrednictwem Marketplace, przechowywanie zapisanych produktów, przedmiotów które wystawili na sprzedaż oraz rozmów z innymi użytkownikami platformy.

 

Jakiś czas temu szerokim echem odbiły się podwyżki cenników publikowania ogłoszeń komunikowanych przez największe branżowe portale. Czyżby zdecydowały się one na to, aby zapobiec odpływowi części budżetów? Część internautów może zacząć poszukiwać nieruchomości na Facebooku, co wpłynie na mniejszy ruch na portalach. Oznacza to mniej odsłon i niższe środki z reklam. Dla lokalnych bezpłatnych serwisów ogłoszeniowych pojawienie się Marketplace również może być nie lada wyzwaniem. To Facebook, a nie portal typu Gumtree może stać się priorytetowym miejscem publikacji ogłoszeń.

Co ciekawe, Facebook nie będzie zajmował się rozliczeniami pomiędzy stronami transakcji. Zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa i sprawdzenie wiarygodności drugiej strony należy także do obowiązków internautów.

 

Facebook Marketplace to bardzo ciekawe rozwiązanie technologiczne. Czas pokaże, jak marketplace wpłynie na polski rynek.

 

Źródła:

http://lukaszkruszewski.pl/news/facebook-wprowadza-nowe-rozwiazania-rynku-nieruchomosci/

http://www.antyradio.pl/Technologia/Internet/Facebook-stal-sie-w-Polsce-konkurencja-dla-OLX-18836

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-marketplace-w-polsce-jak-dziala

http://lukaszkruszewski.pl/marketing-ofert/marketplace-juz-polsce-wplynie-biznes-biur-nieruchomosci/

Autor: Serwis

    2 komentarze

  1. PJ 26 marca 2018 at 15:44

    Korzystam z Asari i nie narzekam. Nie mam problemu z uruchomieniem nawet na telefonie. Sprawnie działa i nie zacina sie.

  2. Norbert Tomaszewski 16 stycznia 2018 at 14:36

    Wiem, że mimo wszystko nie będę z tego korzystał, jakoś nie wydaje mi się to najlepszych rozwiązaniem. Widać, że Facebook pragnie zatrzymać u siebie klientów, ale nie wiem, czy to ludzi nie odstraszy.